جراحی ژنیکوماستی در همدان

ژنیکوماستی چیست؟

ژنیکوماستی که گاهی آن را با نام بزرگ شدن سینه در مردان می نامند، یکی از بیماری های شایع در مردان است که سبب می شود تا سینه مردان متورم مشاهده شده و کمی بزرگ تر از حالت عادی باشد.
این فرم سینه در پسرانی که در سن رشد هستند، افرادی که رژیم غذایی ناسالم دارند و مردان مسن نیز بیشتر مشاهده می شود. در ادامه این مقاله در مورد جراحی ژنیکوماستی در همدان اطلاعات بیشتری در اخیتارتان قرار می دهیم تا آن دسته از کسانی که در این شهر زندگی می کنند بتوانند با مطالعه و تحقیق آگاهی لازمه را کسب کرده و به سمت انجام این عمل گام بردارند.

علائم ژنیکوماستی چیست؟

علائم این بیماری از مقدار کم بافت اضافی چربی تا حجم بسیار زیاد چربی در اطراف نوک سینه متفاوت است. ژنیکوماستی می توان بر یک و یا هر دو سینه تاثیر بگذارد.
گاهی اوقات بافت سینه می تواند نازک و دردناک باشد ولی این علائم همیشگی نیست.

چه عواملی باعث ژنیکوماستی می شود؟

عدم تعادل هورمون
بزرگی سینه در مردان ممکن است به دلیل عدم تعادل و یا برهم خوردگی هورمون های جنسی تستوسترون و استروژن باشد. استروژن هورمونی است که باعث رشد بافت پستان می شود.
در حالی که بدن مردان به طور مداوم مقداری هورمون استروژن را ترشح می کند ، اما معمولا سطح ترشح و تولید هورمون تستوسترون بیشتر از استروژن می باشد که خود مانع رشد بافت سینه می شود.
اگر تعادل این دو هورمون بر هم خورد، بدن شروع به تغییر می کند که در مردان می تواند باعث رشد بافت های سینه شود. با این حال در برخی از افراد این عدم تعادل ناشناخته می ماند.
چاقی
اضافه وزن و چاقی یکی از دلایل عمده ژنیکوماستی به شمار می رود. زیرا این عامل سبب افزایش سطح استروژن شده که خود دلیل رشد بافت های سینه ای در مردان می باشد. در افرادی که به اضافه وزن مبتلا هستند، علاوه بر این هورمون ها، خود چربی های اضافی بدن باعث افزایش حجم سینه ها می شود.
در برخی از افراد داشتن ورزش و رژیم غذایی سالم می تواند تا حدودی از حجم سینه ها بکاهد ولی ژنیکوماستی درمان نمی شود.

انواع پروتز سینه کدامند؟

پسران نوزاد تازه متولد شده
ژنیکوماستی در نوزادن پسر تازه متولد شده نیز ممکن است مشاهده شود. زیرا در دوران جنینی میزان زیادی استروژن از طریق جفت و از مادر به جنین انتقال پیدا می کند. این عارضه در نوزادان موقتی بوده و بعد از گذشت چند هفته از تولد به طور طبیعی از بین می رود.

رسیدن به بلوغ
در دوران بلوغ ، میزان هورمون پسران متفاوت است. اگر سطح تستوسترون کاهش یابد ، استروژن می تواند باعث رشد بافت پستان شود. بسیاری از پسران نوجوان تا حدودی بزرگ شدن پستان را دارند. بزرگ شدن سینه ها در دوران بلوغ معمولاً با گذشتن از سن بلوغ نیز بر طرف شده و سطح هورمون آنها پایدار تر می شود.

افزایش سن
با افزایش سن در مردان، هورمون تستوسترون کمتری رشد می کند. مردان مسن به دلیل کم تر شدن فعالیت های بدنی، چربی بیشتری در بدن خود دارند که خود سبب افزایش سطح هورمون استروژن و رشد بیش از حد بافت سینه می شود.
سایر علت های ابتلا به ژنیکوماستی
ابتلا به ژنیکوماستی دلایل متعدد دیگری نیز دارد که عبارتند از :
عوارض جانبی مصرف برخی از دارو ها مانند دارو های درمان بیماری های قلبی
مصرف برخی از دارو ها مانند استروئیدهای آنابولیک
مصرف مواد مخدر
نوشیدن زیاد الکل
داشتن برخی از بیماری ها مانند نارسایی کلیه یا بیماری کبد
سندرم کلاینفلتر (یک اختلال ژنتیکی نادر)
بروز توده یا عفونت در بیضه

درمان ژنیکوماستی

ژنیکوماستی درمان های مختلفی دارد و در صورتی که با علائم آن مواجه شدید، به پزشک مراجعه نمایید. در ادامه روش های درمانی ژنیکوماستی را با توجه به میزان بزرگی سینه ها بیان خواهیم کرد.
اگر به پزشک و یا جراح عمومی مراجعه نمایید، با توجه به میزان رشد سینه ها ممکن است هر یک از روش های زیرا را توصیه نمایند:
جراحی ژنیکوماستی به منظور خارج کردن بافت اضافی در سینه ها
تجویز دارو برای تنظیم شدن تعادل هورمون ها

بهترین جراح سینه

جراحی ژنیکوماستی

روش خاصی برای انجام جراحی ژنیکوماستی به منظور کاهش بافت اضافی سینه وجود ندارد. با این حال جراح عمومی با استفاده از لیپوساکشن اقدام به خارج کردن بافت های چربی می نماید.
در مردانی که به بزرگی سینه مبتلا هستند و به روش های درمانی دیگری پاسخ نداده اند، درد های آزاد دهنده درسینه دارند و از نظر روحی دچار اعتماد به نفس پایین شده اند نیز می توانند جراحی ژنیکوماستی انجام دهند. برای این کار می توانند به جراح عمومی مراجعه کنند.
اگر سینه ها همیشه دردناک باشد و یا یک برجستگی آشکار داشته باشد، به طور مرتب باید زیر نظر پزشک چکاپ شوند. برخی از اوقات نیاز است تا توده ای از سینه برداشته شود.
ژنیکوماستی به سرطان سینه ارتباطی ندارد و اما در صورت بروز تورم در سینه ها باید به یک پزشک معالج مراجعه کرد.

نحوه جراحی ژنیکوماستی به چه صورت است؟

در ابتدا دور نوک پستان برش داده می شود، بعد از از بین بردن بافت اضافی چربی که با استفاده از لیپوساکشن انجام می شود، بافت های اضافی پوست نیز برش خورده و نوک سینه در محل صحیح خود قرار می گیرد.
مدت زمان جراحی ژنیکوماستی حدود 1.5 ساعت زمان می برد و در صورت نیاز باید یک روز را در بیمارستان بستری ماند.

در ادامه نمونه ای از عمل جراحی ژنیکوماستی و رضایت بیمار از عملی که توسط خانم دکتر طاهره هاشم انجام شده است را مشاهده می کنید:

مراقبت های بعد از ژنیکوماستی

برای بهبود کامل از جراحی کاهش پستان در مردان نیاز است تا چند هفته استراحت کرد. با این حال چند روز اول بعد از جراحی نیاز به مرخصی است تا استراحت به درستی انجام شود.
بروز کبودی، تورم و درد در سینه ها برای چند هفته بعد از جراحی ژنیکوماستی عادی بوده و به مرور از بین خواهد رفت.
باید به مدت یک الی دو هفته بعد از عمل، به طور شبانه روزی لباس های مخصوص (گن مخصوص) پوشیده شود. این لباس به کوتاه تر شدن دوره نقاهت و درمان و کاهش تورم سینه ها کمک می کند.
مدت زمان و نحوه استفاده از گن به سرعت بهبودی زخم ها بستگی دارد.
بعد از گذشت این مدت بخیه ها جذب و یا کشیده می شود.
بعد از گذشت سه هفته از جراحی می توانید ورزش کنید ولی انجام فعالیت های کششی، ورزش های شدید و بلند کردن اجسام در این مدت ممنوع است.
بعد از شش هفته از عمل سینه ها می توانید همانند گذشته به فعالیت های خود ادامه دهید.
می توانید بعد از چند هفته از جراحی به راحتی رانندگی کنید ، زیرا دیگر دردناک نیست.
بعد از گذشت 6 ماه از جراحی، نتیجه آن مشخص خواهد شد.

لیفت سینه

عوارض جراحی ژنیکوماستی

ممکن است بعد از جراحی دور نوک سینه جای زخم بماند. همچنین به دلیل برش هایی که زده شده است، ممکن است در برخی از افراد جای این زخم ها قابل مشاهده باشد. استفاده از برخی کرم ها می تواند به کاهش جای زخم کمک نماید.
زخم ضخیم و آشکار
سینه ها یا نوک سینه های ناهموار
مشکلات ترمیم زخم
از دست دادن احساس پستان
خونریزی در بافت پستان (هماتوم) که این معمولاً در 24 ساعت اول بعد از عمل اتفاق می افتد.
ایجاد توده ، کبودی یا تورم
خون ریزی بیش از حد
یک واکنش آلرژیک به داروهای بیهوشی
لخته شدن خون در رگهای عمیق

جهت دریافت مشاوره از دکتر طاهره هاشم متخصص جراح عمومی در زمینه عمل جراحی ژنیکوماستی می توانید با شماره (081) 32513540 – 32517545 تماس حاصل نمایید. اینستاگرام

سخن پایانی

به منظور انجام جراحی ژنیکوماستی توصیه می شود تا به بهترین جراح سینه به منظور جراحی ژنیکوماستی در همدان مراجعه کرده تا از نتیجه جراحی رضایت کامل داشته باشید.

بیشتر بخوانید: پروتز سینه در همدان

منابع: