روشهای درمان کیست سینه

کیست سینه یک عارضه شایع در میان زنان بوده که می تواند هر فردی را به خود مبتلا کند. این عارضه دارای انواع روشهای تشخیص و بررسی بوده و درمان آن به روشهای متعددی قابل انجام است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به صورت دقیق به بررسی نحوه درمان کیست سینه بپردازیم.

درمان کیست سینه

کیست سینه در بسیاری از زنان شایع بوده و حدود 50 درصد آنان در طول عمرشان کیست سینه را تجربه می کنند. در این مقاله اطلاعاتی در مورد کیست سینه، راه های تشخیص و درمان آن ارائه شده است. در این عارضه سینه ها دچار تغییر حالت شده و در نزدیکی عادت ماهانه در سینه ها ورم ، سنگینی و درد ایجاد می شود. پس از شروع عادت ماهانه به علت کم شدن هورمون های استروژن در خون، میزان درد و تورم در سینه های فرد کمتر شده و اواحساس بهتری می کند. چنین حالتی در برخی افراد کم بوده و چند روز قبل از عادت ماهانه شروع شده و پس از آغاز این دوره برطرف می شود. ولی در برخی افراد این حالت بیشتر بوده و دوره طولانی تری سینه های آن ها دردناک است. کیست های سینه در بافت سینه قرار داشته و حاوی مقداری مایع می باشند. این کیست ها معمولا گرد یا بیضی شکل با لبه های مشخص بوده که می توانند حاوی مایع یا سفت باشند. کیست های حاوی مایع مانند انگور یا توپ های کوچک پر از آب بوده ولی کیست های جامد سفت و محکم می باشند. کیست های سینه در زنان بین 30 تا 40 سال بیشتر رایج است و این شرایط می تواند در هر سنی اتفاق بیافتد. بافت طبیعی سینه بیشتر یکپارچه و ورم کرده است ولی اگر برآمدگی های جدیدی را احساس می کنید که پس از یک دوره قاعدگی باقی می ماند یا یک برآمدگی در پستان رشد یا تغییر می کند باید به پزشک مراجعه نمایید.

 

درمان کیست سینه
درمان کیست سینه

 

دلایل ایجاد کیست سینه

دلایل اصلی بروز کیست در سینه ها عبارتند از:

  • رشد بیش از حد غدد و بافت همبند با مجاری شیر
  • وجود استروژن بیش از حد در بدن

در هر طرف از قفسه سینه حدود 15 تا 20 بافت غده وجود دارد که مانند گلبرگ های گل مینا در کنار هم قرار گرفته اند. لوب ها در طول بارداری و شیر دهی به لوب های کوچک تر تقسیم می گردند. مجاری کوچک، شیر را به ناحیه ی نگهدارنده ی شیر زیر نوک سینه انتقال می دهد. پشتیبانی از این شبکه به عهده ی یک لایه ی عمیق تر بافت همبند به نام استروما می باشد. کیست های سینه زمانی ایجاد شده که رشد بیش از حد غدد و بافت همبند، مجاری شیر را مسدود کنند و در نتیجه باعث جمع شدن مایع در آن ها می شوند. کیست های بزرگ سینه می توانند بر روی بافت سینه ی دور خودشان فشار وارد کرده و موجب بروز درد و ناراحتی در قفسه سینه گردند.

 

 جهت دریافت مشاوره از دکتر طاهره هاشم متخصص جراح عمومی درهمدان می توانید با شماره  08132518001  – 08132518002 تماس حاصل نمایید. اینستاگرام

 

علائم و نشانه های کیست سینه

افراد مبتلا به کیست سینه علائم و نشانه هایی به شرح زیر دارند:

  • فرد می تواند وجود یک یا چند تومور را در سینه خود احساس کند. این تومورهای نرم بوده و به راحتی حرکت می کنند و دارای شکل های گرد یا بیضی با لبه های مشخص هستند.
  • نوک سینه تمیز و رنگ آن زرد یا قهوه ای تیره می باشد.
  • سایز سینه افزایش یافته یا فرد قبل از دوره ی قاعدگی در سینه ها احساس درد می کند.
  • سایز سینه پس از قاعدگی کاهش می یابد.

 

 

دکتر طاهره هاشم

پاسخ

16 + هجده =

از سایت و پیج خانوم دکتر هاشم آموزه های پزشکی و سلامتی را دریابید
تماس با پزشک