اختلال دفع مدفوع از نشانه تا درمان (احساس دفع مدفوع دارم ولی نمیاد)

از اصلی ترین موضوعاتی که اغلب افراد در زمینه اختلالات دفعی با آن مواجه هستند بیان آن است. بسیاری از افراد با باور به قبیح بودن بیان مشکلات دفعی نظیر اختلال دفع ادرار، هموروئید، بواسیر و یا بی اختیاری مدفوع از درمان آن ها سرباز می زنند. به گونه ای که حاضر به تحمل درد ناشی از این عوارض بوده، اما حاضر به بیان و درمان آن نیستند. این افراد گاها با مشکلات اجتماعی مثل عدم حضور در محافل و یا ترس خارج شدن از منزل را نیز دارند. اما باید توجه داشته باشید در صورت ابتلا به هر یک از بیماری های نشیمنگاهی از جمله نیامدن مدفوع در بزرگسالان می بایست برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و تاثیر گذاری بر دیگر ارگان های بدن به سرعت به پزشک متخصص مراجعه کرده و اقدامالات لازم را انجام دهید. ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص اختلالات دفعی مانند هموروئید برای شما صحبت کنیم مقاله را تا انتها بخوانید.
 احساس دفع مدفوع دارم ولی نمیاد
 جهت دریافت مشاوره از دکتر طاهره هاشم متخصص جراح عمومی درهمدان می توانید با شماره  08132518001  – 08132518002  تماس حاصل نمایید. اینستاگرام
 

فرآیند درمان عدم دفع مدفوع

  • اصلاح رژیم غذایی
  • فیزیوتراپی برای مشکلات عضلات کف لگن
  • جراحی

برای درمان بیماری های اختلالات دفعی پس از معاینه و تشخیص نوع بیماری، بیمار را از راه درمانی آگاه ساخته تا در جریان فرآیند درمان قرار گیرد. بهتر است که پزشک برای اطمینان از تفهیم شدن بیمار، همراه بیمار را در زمان توضیح پروسه درمانی دعوت کند. پزشک ممکن است طبق تشخیص خود از دارو درمانی استفاده کند، لذا رعایت مصرف دارو برای بیمار الزامی است.

در مواقعی که تشخیص پزشک منجر به تجویز جراحی باشد، می بایست بیمار را برای انجام آن توجیه کند. چرا که اغلب بیماران با توجه به مطالبی که در مورد جراحی مقعد شنیده اند از انجام آن منصرف شده و حاضر به جراحی نخواهند بود. لازم به ذکر است که این جراحی به دلیل پیشرفت علوم پزشکی و همچنین پیشرفت تکنولوژی و ابزار های آن، جراحی متفاوتی را برای بیماری های دفعی رقم زده است. بنابراین بیماران با صحبت درباره روند جراحی و اطمینان از امنیت جراحی می توانند درمان موفقیت آمیزی را تجربه کنند.

اگر اختلال مدفوع درمان نشود؟

در این بخش به متداول ترین سوال در بین بیماران اختلال دفعی می پردازیم. اغلب این بیماران تمایل دارند بدانند که اگر جراحی مقعد را انجام ندهند چه آینده ای در انتظار آن ها است.

اگر مبتلا به هموروئید باشید و تجویز پزشک برای درمان مبتنی بر جراحی باشد، انجام ندادن آن می تواند منجر به خونریزی و در نهایت کم خونی در فرد می شود. این عارضه مصرف قرص های آهن را به شما تحمیل می کند، که گاها در برخی نیز جبران کم خونی تنها از راه ترانسفیوژن یا انتقال خون امکان پذیر است.

از دیگر مشکلاتی که در صورت جراحی نکردن هموروئید در انتظار شماست می توان سوزش و خارش در ناحیه مقعد و ناآرامی در هنگام نشستن را نام برد.

اگر فردی که به شقاق مبتلا باشد و نخواهد توصیه پزشک را مبنی بر جراحی انجام دهد، می بایست درد های دائمی و شدید را متحمل شود.

افتادگی روده در اصل فشارهای اعصاب به کف لگن است، این فشار بعد از مدت طولانی  موجب می شود عصب های کف لگن کشیده شده در نهایت عصب ناحیه لگن از بین برود و فرد به بی اختیاری مدفوع و بی اختیاری گاز معده دچار شود.

اگر در دفع مدفوع خود دچار مشکل هستید می توانید به دکتر طاهره هاشم جراح عمومی در همدان مراجعه کنید، همچنین به این نکته توجه داشته باشید که چشم پوشی از این بیماری باعث شده تا طول درمان طولانی تر شود.

روش های درمانی اختلال دفع مدفوع

درمان اختلال دفع مدفوع بستگی به علت زمینه‌ای آن دارد. در اینجا به روش‌های درمانی متداول برای مدیریت این اختلالات در بزرگسالان و کودکان پرداخته می‌شود:

  • درمان یبوست

  1. تغییرات رژیم غذایی: افزایش مصرف فیبر از طریق خوردن میوه‌ها، سبزیجات، و غلات کامل می‌تواند به نرم‌تر شدن مدفوع کمک کند. همچنین، نوشیدن مقدار کافی آب برای حفظ هیدراسیون و پیشگیری از یبوست مهم است.
  2. افزایش فعالیت بدنی: فعالیت بدنی منظم می‌تواند به تحریک حرکات روده و کاهش یبوست کمک کند.
  3. استفاده از ملین‌ها: در مواردی که تغییرات رژیم غذایی و فعالیت بدنی کافی نباشند، پزشک ممکن است ملین‌های نرم‌کننده مدفوع، ملین‌های تحریک‌کننده، یا ملین‌های فعال را تجویز کند.
  • مدیریت درد و ناراحتی

  1. درمان بواسیر و شقاق مقعدی: استفاده از کرم‌ها و پمادهای ضدالتهاب، حمام‌های گرم، و استفاده از داروهای مسکن می‌تواند به کاهش درد و ناراحتی کمک کند.
  2. پزشکی و جراحی: در موارد شدید، ممکن است نیاز به درمان‌های پزشکی یا جراحی برای مشکلات بواسیر یا شقاق مقعدی باشد.
  • درمان مشکلات عضلانی و عصبی

  1. فیزیوتراپی: برای مشکلات عضلانی و عصبی، فیزیوتراپی می‌تواند به تقویت عضلات کف لگن و بهبود عملکرد آنها کمک کند.
  2. درمان‌های عصبی: درمان‌های ویژه برای اختلالات عصبی می‌تواند شامل داروهای خاص یا تکنیک‌های مدیریت استرس باشد.
  • مدیریت مشکلات روانی و استرس

  1. تکنیک‌های کاهش استرس: روش‌هایی مانند مدیتیشن، یوگا، و تکنیک‌های تنفس عمیق می‌توانند به کاهش استرس و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کنند.
  2. مشاوره و درمان روان‌شناختی: در صورتی که مشکلات روانی مانند اضطراب یا افسردگی نقش داشته باشند، مشاوره یا درمان روان‌شناختی ممکن است مفید باشد.
  • مدیریت اختلالات ساختاری و آناتومیک

  1. درمان‌های دارویی: برای اختلالات ساختاری، درمان‌های دارویی ممکن است برای کاهش علائم و مدیریت شرایط مفید باشند.
  2. جراحی: در برخی موارد، ممکن است نیاز به جراحی برای اصلاح مشکلات ساختاری باشد.
    مدیریت داروهای تاثیرگذار

اگر داروهایی که مصرف می‌کنید باعث یبوست می‌شوند، پزشک ممکن است داروهای جایگزین را تجویز کند یا تغییرات در دوز داروها را پیشنهاد دهد.

دکتر طاهره هاشم

99 thoughts on “اختلال دفع مدفوع از نشانه تا درمان (احساس دفع مدفوع دارم ولی نمیاد)

  1. مریم - می 7, 2021 در 5:58 ق.ظ

    سلام من ۵روزه که مدفوع نکردم و حتی حس دفع هم ندارم چگار باید کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - می 10, 2021 در 1:30 ب.ظ

      از داروخانه روغن کرچک تهی و میل کنید. مصرف مایعات را افزایش دهید. از غذاهای سرخ شده و ادویه دار به شدت اجتناب کنید. روزه داری هم نکنید.

      پاسخ
    • ج - جولای 27, 2022 در 11:03 ق.ظ

      اگر مدت طولانی با این مشکل مواجه هستید علت دو چیز است. مشکلات عصبی در راست روده و یا عدم انتقال مدفوع به راست روده، در هر دو مورد ورزش شکمی کمک میکند و در مورد دوم از خوردن نشاسته بشدت جلوگیری کنید و در مورد اول سعی کنید بدون توجه به عدم حس دفع روزانه یک بار به محل بروید و تلاش بدون فشار زیاد کنید برای دفع. در صورت عدم حل مشکل به متخصص مراجعه کنید نه دکتر عمومی. بنده متخصص یک عمر یبوست داشتن هستم و مطالعات گسترده ای از آناتومی بدن داشتم. شاید دکتر نباشم اما تجربه فراوانی کسب کردم که منطق گرایی همراه با آناتومی و ویژگی بدن است

      پاسخ
  2. . - می 9, 2021 در 1:59 ب.ظ

    سلام
    خیلی ببخشید من یه دختر ۱۵ سالم و چندوقتیه وقتی میرم سرویس بهداشتی حس میکنم کمی از مدفوع ام توی باسنم باقی میمونه و خارج نمیشه هرکاری میکنم
    این طبعیه یا خیر

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - می 10, 2021 در 1:31 ب.ظ

      طبیعی نیست و شما باید رژیم یبوست را پیش بگیرید. مصرف 10- 15 لیوان آب در طول روز در ناشتا- غذاهای شور – چرب و فست فود را حذف کنید و حتما تحرک داشته باشید. جنانچه اجابت مزاج بهبود نیافت به جراح مراجعه کنید برای معاینه و تشخیص بیماری تون.

      پاسخ
      • بدزی - می 23, 2021 در 7:47 ب.ظ

        سلام
        من تقریبا چند ماه هست که در دفع مشکل دارم وتو حمام که میرم باید زور بزنم تا دفع داشته باشم با کمی دفع دوباره احساس دفع میکنم ولی نمیاد و۴سالی میشود که بواسیر دارم من ۲۲سال دارم واحساس در در قسمت پایین شکم سمت راست پادارم خواهشا جواب بدین که بسیار نگرانم

        پاسخ
      • امیرعلی - اکتبر 18, 2022 در 7:13 ب.ظ

        سلام من من یک نوجوانم در یک زمانی چیزهای سنگینی برداشتم و بعداز آن در رفتن به سرویس بهداشتی دچار مشکل شدم میشه راهنمایی کنین

        پاسخ
    • Mehdi - آگوست 27, 2022 در 9:27 ب.ظ

      سلام، 47 سالمه مدت یکساله که مشکل دفع دارم وهمین مسئله باعت نفخ شکمی زیاد دارم البته به راحتی هم نمی توانیم گاز حاصل از نفخم زا خارج کنم تنها راه خلاصی از این وضعیت مقداری آب از طریق مقعد وارد رودهام میکنم و عمل تخلیه رو انجام میدم دگه خسته شدم خواهشا راهنمایی کنید

      پاسخ
  3. مهربان - می 11, 2021 در 1:35 ق.ظ

    سلام منم هنگام تخلیه مدفوعم بااینکه نرمه اما به طور کامل تخلیه نمیشه و مدت زمان زیادی در دسشویی میمونم بعضی وقتا هم که استرس یا هیجان میاد سمتم معدم درد میگیره و حالت اسهال بهم دست میده میشه راهنمایی میکنید من چه بیماری دارم؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - ژوئن 28, 2021 در 2:38 ب.ظ

      سلام وقت بخیر
      عضلات کف لگن شما ضعیف است، که باید توسط جراح معقد معاینه شوید.
      پیش پزشکی تبحر کافی در عضلات لگن دارد و بعد از معاینه برای شما فیزیوتراپی به منظور تقویت عضلات لگن بنوسید.

      پاسخ
      • ZY - جولای 10, 2022 در 9:08 ب.ظ

        سلام
        من ۵۰سالمه در بچگی پرولاپس رکتوم داشتم که خود به خود خوب شد و اینکه از بچه کی همیشه اسهال داشتم و همه غذایی نمی‌تونستم بخورم
        بهتر شده بودم ولی الان یکی دو ساله گاهی اوقات یبوست دارم در دفع مدفوع مشکل دارم و مایع ژله ای گاهی اوقات از پشتم خارج میشه
        خیلی اذیت می شم در ضمن نفخ هم زیاد دارم

        پاسخ
    • مریم - نوامبر 27, 2022 در 8:40 ق.ظ

      با سلام و‌خسته نباشید. من چند روز هست که به سختی دستشویی میکنم با اینکه احساس مدفوع دارم ولی نمیتونم به راحتی دستشویی برم. رژیم غذایی پر از فیبر هم دارم. و هیچ وقت مشکل مدفوع نداشتم. اما الان با درد و سختی دستشویی میرم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

      پاسخ
  4. زهرا - می 15, 2021 در 12:19 ق.ظ

    سلام ببخشید من وقتی ۱۴ سالع بودم نمی تونستم به راحتی مدفوع کنم‌و با کمک انگشتم مدفوع می کردم و خیلی عقلم نمی رسید که این کار اشتباهه الان که ۱۹ سالم شده فهمیده بودم‌اشتباهه نمی تونستم این کارو نکنم و تازه یک هفتس تونستم این عادت رو ترک کنم حدود دو هفته پیش هم وقتی رفتم دفع مدفوع از مقعدم مایعی شبیه ترشح اومد ولی ن درد داشتم و ن از اون روز تکرار شده می خاستم ببینم به نظرتون برم به دکتر مراجعه کنم یا اگه حالا این عادت ترک شده هیچ اتفاقی نمی‌یوفته؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - ژوئن 28, 2021 در 3:03 ب.ظ

      باید حتما معاینه شوید، چرا که از 14 تا 19 سالگی این کار را انجام می دادید، حتما هم دفع مدفوع شما با انجام میشده
      این کار باعث افتادگی و شلی خفیف روده میشه، این ترشح هم بلغم است که ناشی از افتادگی روده است، پس به پزشک مراجعه کنید و طبق نظر پزشک پرهیز های غذایی و ورزش ها و فیزیوتراپی کف لگن رو انجام بدید.

      پاسخ
  5. نگار - می 20, 2021 در 4:42 ب.ظ

    سلام ببخشید من ۱۷ سالمه و نمیدونم چن هفته برای خارج کردن مدفوع از دستم استفاده میکردم و الان دیگ انجام نمیدم امروز بعد از تمرینای ۱۸۰ رفتم دستشویی با اینکه حس دفع نداشتم به زور با دستم باز خارج کردم دیدم دستم خونی شد تو رو خدا بگین چیکار کنم مشکل جدیه ای ؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - ژوئن 28, 2021 در 3:08 ب.ظ

      شما باید طبق نظر پزشک ملین مخصوص مصرف کنید، معاینه عضلات لگن و فیزیوتراپی تقویت عضلات لگن نیاز دارید.
      پس حتما به یک جراح معقد و روده توی شهر خودتون مراجعه کنید.

      پاسخ
  6. fati - می 22, 2021 در 8:32 ب.ظ

    ببخشید من فقط تورم دارم ایا ممکنه هموروئید باشه یا نه؟؟

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - ژوئن 28, 2021 در 3:14 ب.ظ

      بله

      پاسخ
  7. fati - می 22, 2021 در 8:33 ب.ظ

    ببخشید من دو روزه فقط تورم دارم ایا ممکنه هموروئید باشه یا نه؟؟

    پاسخ
  8. بدزی - می 23, 2021 در 7:51 ب.ظ

    سلام
    من تقریبا چند ماه هست که در دفع مشکل دارم وتو حمام که میرم باید زور بزنم تا دفع داشته باشم با کمی دفع دوباره احساس دفع میکنم ولی نمیاد و۴سالی میشود که بواسیر دارم من ۲۲سال دارم واحساس در در قسمت پایین شکم سمت راست پادارم خواهشا جواب بدین که بسیار نگرانم

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - ژوئن 28, 2021 در 3:20 ب.ظ

      شما با توجه به زور هایی که زدید برای دفع مدفوع باعث شده تا معقد شما ورم کنه، از داخل هم بواسیر و افتادگی روده دارید که حتما باید به جراح معقد و روده مراجعه کنید.
      پس حتما باید رژیم غذایی درستی داشته باشید و بعد برای دفع مدفوع دیگه زور نزنید.
      و از ملین های دارویی تجویر شده پزشک استفاده کنید.

      پاسخ
  9. حسن - ژوئن 3, 2021 در 8:44 ب.ظ

    سلام مامان من ی هفته است چیزی دفع نمیشه تب مالت هم گرفته ولی نمیتونه چیزیو دفع کنه باید چیکار کنیم

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - ژوئن 21, 2021 در 11:12 ق.ظ

      سلام وقت بخیر
      شربت روغن کرچک را یکجا بخورید تا دفع انجام بشه.
      همچنین مایعات فراوان مثل آب هویج طبیعی، آب پرتقال طبیعی حتما دو مرتبه در روز مصرف شود.

      پاسخ
      • Mehdi - آگوست 27, 2022 در 9:25 ب.ظ

        سلام، مدت یکساله که مشکل دفع دارم وهمین مسئله باعت نفخ شکمی زیاد دارم البته به راحتی هم نمی توانیم گاز حاصل از نفخم زا خارج کنم تنها راه خلاصی از این وضعیت مقداری آب از طریق مقعد وارد رودهام میکنم و عمل تخلیه رو انجام میدم دگه خسته شدم خواهشا راهنمایی کنید

        پاسخ
  10. علی - ژوئن 6, 2021 در 12:06 ب.ظ

    سلام.وقتتون بخیر.خسته نباشید.
    من سی سالمه.مدت طولانیه بواسیر دارم.یبوست شدیدمیشم
    الان دو روزه احساس دفع مدفوع دارم ولی میرم سرویس هر کاری میکنم بیرون نمیاد و دردش کشندس.دیگه انقد شکمم پر شده و درددارم نمیتونم راه برم.تورو خدا کمکم کنید.

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - ژوئن 21, 2021 در 11:09 ق.ظ

      سلام وقت بخیر
      شربت سی لاکس و روغن کرچک رو از داروخانه تهیه کنید هر دو را با هم مصرف کنید.
      بعد شکم خود را ماساژ دهید، این کار در حرکت روده ها بسیار موثر است.
      اگر 24 ساعت گذشت ولی دفع نگردید حتما به یک پرستار برای تنقیه مراجعه کنید.

      پاسخ
  11. حمید - ژوئن 11, 2021 در 9:25 ب.ظ

    با سلام
    بنده مدتی است با مشکل دفع مواجه هستم که فرقی در نرمی یا سفتی مدفوع نداشته و باید مدت زیادی و فشار زیادی تحمل کنم تا دفع صورت گیرد. که در مواقع نرمی با سوزش همراه می باشد.همچنین نفخ زیادی هم دارم که به نظرم غیر طبیعی می باشد.لطفا راهنمایی کنید./با تشکر

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - ژوئن 21, 2021 در 10:56 ق.ظ

      سلام وقت بخیر
      لطف کنید به پیج اینستاگرام
      https://www.instagram.com/drtaherehhashem/
      مراجعه کنید.
      همچنین عکسی از مقعد رو بفرستید، داروی جلسه اول رایگان بهتون داده میشه

      پاسخ
  12. هادی - جولای 13, 2021 در 5:50 ب.ظ

    سلام وقت بخیر، من مشکل دفع مدفوع دارم و هربار که میرم دستشویی حداقل ۱۰ دقیقه طول میکشه، دفع به صورت مرحله به مرحله انجام میشه، با فاصله زمانی ۳۰ ثانیه،گاهی اوقات خسته میشم و از دست کمک می گیرم لطفا راهنمایی کنید، ممنون

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - جولای 20, 2021 در 10:31 ق.ظ

      باید مدتی ملین های گیاهی و سایر ملین های که پزشک تجویز می کند را مصرف کنید تا ابتدا عادت روده اصلاح شود و بعد فیزیوتراپی کف لگن انجام دهید.

      پاسخ
  13. اوا - جولای 27, 2021 در 11:55 ب.ظ

    سلام ببخشید من خیلی وقته احساس دفع ندارم و شکمم درد میکنه قبل اونم از انگشتم برای دفع استفاده میکردم و الانم همین طور هست و وقتی زور میدم یکمی دفع میشه ولی باید از انگشتم استفاده بکنم به غیر چند باری که اسهال گرفتم دیگه احساس دفع نداشتم و اوایل که به زور از انگشتم استفاده میکردم دیدم خونی شده چیز جدیه چیکارش کنم

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - جولای 28, 2021 در 11:06 ق.ظ

      عضلات معقد شما ضعبف شده که برای درمان باید به جراح معقد توی شهر خودتون مراجعه کنید.
      پزشک با دادن یک رژیم غذایی درست و مناسب همچنین انجام فیزیوتراپی عضلات کف لگن رو تقویت می کند.

      پاسخ
  14. حمید رضا - سپتامبر 17, 2021 در 12:55 ق.ظ

    باسلام.پدر من سالهاست داروی اعصاب و داروی قلبی مصرف میکته و قرص سی لاکس هم مصرف میکنه هر شب…
    الان میگه:هر دفه میرم دفع میکنم ولی خیلی کم…چند بار در روز میره دستشویی…مدفوع مقدارش کم ولی به تعدد…
    الان چند روز قرص سی لاکس رو عوض کردیم و شربت انجیر میدیم…
    دلیلش قرص سی لاکس میتونه باشه مصرف طولانی مدت
    باتشکر

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - اکتبر 12, 2021 در 8:43 ق.ظ

      بله
      باید ملین را از چند نوع استفاده کنند
      یک روز شربت لاکسی ژل
      فرداش از پودر پیدرولاکس
      پس فردا از شربت لاکتولوز
      و…

      پاسخ
  15. یاشار - سپتامبر 22, 2021 در 4:12 ب.ظ

    سلام وقت بخیر
    بنده ۱۹ سالم هست و سه روز بود اصلا احساس نیاز به دفع مدفوع نداشتم
    الان دو روزه احساس می کنم و میرم سرویس بهداشتی ولی نمیتونم دفع کنم
    اصلا دفع نمیشه و رفتم دکتر(داخل پادگان و سرباز بود) که برای بنده مگنی میلک تجویز کرد
    یه بار استفاده کردم و ب شدت دل درد داشتم و احساس اسهال داشتم و باز رفتم سرویس و خیلی زور زدم و بازم نتوستم دفع کنم ولی این بار باعث خونریزی شد و خیلی درد داشتم و در حدی که سردرد گرفتم درضمن سوزش نداشتم و رنگ خون روشن بود
    الان از ترس پر شدن معدم دو روزه ففط ابمیوه میخورم و هیچی نخوردم

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - اکتبر 12, 2021 در 8:42 ق.ظ

      شیاف گلیسرین از داروخانه بخرید وروزی دوبار از عقب استفاده کنید.
      پودر پسیلیوم نیز روزی دوبار در اب حل کنید وبخورید

      پاسخ
  16. خانم - سپتامبر 30, 2021 در 12:07 ق.ظ

    سلام ..من تودوره بارداری یبوست شدیدداشتم بعدازیکی دوسال دیدم‌ ازناحیه مقعدتورم دارم.الان هم یبوست دارم اماهم موقع یبوست مشکل دفع دارم هم وقتی مدفوع نرمه ونصفش داخل میمونه ازدستم کمک استفاده میکنم من تقریبا هربار یک ربع داخل دسشویی هستم خیلی اذیت میشم..اگه میشه یه درمان خانگی برام بگیدچون اصلا شرایط دکتررفتن ندارم..ممنون

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - اکتبر 12, 2021 در 8:43 ق.ظ

      رژیم یبوست وپرهیز های مخصوص از اینترنت بگیر
      ورزش لگنی به نام کگل رو هم حتما انجام بده

      پاسخ
      • سحر - دسامبر 1, 2022 در 7:11 ب.ظ

        سلان من یه هفته دل درد دارم بی اشتهام و احساس سیری میکنم دفع ۵روز نداشتم فقط اسهال فقط دوروز با نگشتم تونستم یه مقدار مدفوع وه روز اول سفت سفت بود و روز دوم به نصبت شل بود بیارم بیرون نیشه کمکم کنین لیا نیاز به پزشک دارم

        پاسخ
    • رامین - دسامبر 2, 2022 در 4:05 ق.ظ

      سلام. من الان 6 روزه مدفوع دستشویم نمیاد غذا هم که زیاد نمیخورم میرم دستشویی کمی مدفوع میاد و الان 6 روزه مدفوع نکردم خودم را احساس سنگینی میکنم گاهی اوقات معده درد هم دارم 16 سالمه. میشه لطف کنید بگید

      پاسخ
  17. کورش - ژانویه 10, 2022 در 9:08 ب.ظ

    درود دکتر.من ۴۸ سالمه سه سال پیش دچار یبوست شدم و دفع سختی داشتم.از اون زمان به بعد در دفع مشکل دارم.دفع کامل انجام نمیشه و زمانی که خودمو تمیز میکنم بصورت غیر ارادی دفع ادامه میابد و مدت طولانی باید در توالت بمونم تا مطمئن بشم دفع کامل انجام شده.داخل مقعد هم احساس میکنم یه گوله گوشتی وجود داره.این گوله گوشتی را در حین شستشوو در تماس با انگشت حس میکنم. ممنون از راهنمایی. کورش تهران

    پاسخ
  18. محمدامین - ژانویه 20, 2022 در 2:33 ق.ظ

    سلام خسته نباشید
    چند وقتی هست شکمم بزرگ شده و برای سرویس رفتن احساس دفع دارم ولی نمیتونم دفع کنم یا گاهی هم خیلی کم دفع انجام میگیره بعضی مواقع هم غذا میخورم احساس میکنم روی معدم مونده دستشویی شل هست این مدت ولی بطور کامل نمیتونم تخلیه رو انجام بدم ممنون از راهنماییتون

    پاسخ
  19. نگین - فوریه 24, 2022 در 1:01 ب.ظ

    سلام من چن ماهی است که دگیر دفع مدفوع با انگشتم و یک بار هم ترشح بلغم داشتم و تازگیا شکمم هم درد میکرد جوری بوده باد معده ام نمیتونستم انجام بدم و باید زور میدادم تا اینکه قرص بیزا کودیل یه بار استفاده کردم و فقط یه بار جواب داد و روز بعدش دوباره میخواستم دفع کنم هر چقد زور میزنم کم تیکه تیکه دفع میکنم و انگار ک یجا جمع میشه و من مجبورم از انگشتم استفاده کنم و بعد اون قرصه حالت مدفوعم حس میکنم عوض شده و انگشتمم خونی شد و خیلی میترسم و نمیدونم چرا حس میکنم سرطانی چیه و انگشتمو خیلی داخل óمیبروم بعضی مواقع ادوباره از اون قرصه استفاده کنم

    پاسخ
  20. گلشن مهرپسند - مارس 6, 2022 در 7:40 ق.ظ

    سلام دوست من سه هفته بود مدفوع اصلا نمیتوانست بکنه و شیاف گذاش،رفت دکتر از طریق لوله و آب و صابون و روغن زیتون یکم تونسنتن یکم بیارن پایین ولی بعد مثل اینکه اونا تخلیه شد یه مدفوع بزرگ سفت شد و هنوز که هنوزه الانم نیومده پاینن و الانم دستشویی نمیکنه قبلا هرچیم میخورد برمیگردوند و چندتا شربتم که دکترا دادنم برمیگردوند.
    الان میگم اون که نیومده و اصلانم نمیتونه مدفوع کنه میگه غذا میخوره بغل شکمش درد میگیره و بعد میزنه به کمرش.هرچیم میوه و سبزی و روغن زیتون میخوره کار نمیکنه ولی شیاف مزاره خیلی خیلی دردش میگیره به حدی که داد میزنه ولی فقط همون شیاف کار میکنه.
    باید چیکار کنه؟

    پاسخ
  21. محبوبخ - مارس 15, 2022 در 11:43 ق.ظ

    سلام مادرم ۵۵ ساله مدتی میکروب معده داشت همراه باتهوع وکاهش وزن شدید درمان کرد نتیجه کلونوسکوپی خوب بود امامدتیه که بعضی وقتها یبوست داره ولی بعضی وقتها تکرر در مدفوع روزی چند بار داره میشه بفرمایید علت چیه ودرمانش رو چ کنیم متخصص گوارشش گفته در معاینات اولیه خوبه ولی مشکلش حل نشده

    پاسخ
  22. یاسر - مارس 18, 2022 در 1:12 ق.ظ

    سلام خانم دکتر
    بنده حدود ۱۵ ساله که سندروم دفع سخت دارم و از انگشت برای خروج مدفوع کمک میگیرم
    به دنبال این آنیسموس دچار فیشر هم شدم
    جلسات متوالی بیوفیدبک هم حتی نتونست بهم کمک کنه، حتی بعد مدتی خود دستگاه بیوفیدبک رو هم خریدم اما نتیجه ای نداشت
    میخواستم بدونم شما جراحی با استاپلر یا تزریق بوتاکس رو جهت سندروم دفع سخت انجام میدید که خدمتتون برسم؟

    پاسخ
  23. سارا - جولای 31, 2022 در 12:51 ب.ظ

    سلام من دو روزه که احساس دفع دارم ولی دسشوییم نمیاد تا اینکه امروز دل دردم بهش اضافه شد
    باید چیکار کنم؟؟

    پاسخ
  24. نگار - آگوست 9, 2022 در 12:03 ق.ظ

    سلام من ۱۸ سالمه و خیلی وقته دفع مدفوع با دست انجام میدم یه دفعه یه چیزی مثل ترشح احساس کردم و دو باری انگشتم خونی شد من احساس دفع داشتنی تخلیه کامل نمیشم و حتی زور میزنم ولی بازمجبورم از انگشتم استفاده کنم‌ و سه بار از قرص بیزاکودیل استفاده کردم والان تازگیا توی رودهام شکمم خیلی درد میکنه برای اینکه من انگشتم خیلی داخل فرو میبردم م واقعا میترسم نمیدونم چیکار بکنم

    پاسخ
  25. بهنام - آگوست 28, 2022 در 2:59 ب.ظ

    سلام من مشکل دفع مدفوع دارم الان حدود ۱۵ سال هست که بعضی وقتها مدفوع یا کامل خارج نمی‌شود یا خیلی شل می‌شود هر یکی دوسالی هم مقعد چرک و عفونت می‌کند

    پاسخ
  26. امین - آگوست 31, 2022 در 10:30 ق.ظ

    سلام ببخشید من ی چند وقتیه که میرم دشتشویی براد دفع مدفوع ام از انگشت و خود شلنگ آب دستشویی استفاده میکنم تا کامل خارج بشه هیچ خونریزی یا دردی هم ندارم اصلانم طول نمیکشه مشکل چیست

    پاسخ
  27. یوسف - سپتامبر 9, 2022 در 4:50 ب.ظ

    سلام چند روزه احساس دفع شدید میکنم وقتی میرم دسشویی هیچی نمیاد یا خیلی کم انقد زور میزنم که آب منی از جلو بیرون میریزه بعضی وقتا پایین دلم درد میگیره باید چکار کنم

    پاسخ
  28. Ramin - سپتامبر 26, 2022 در 2:02 ب.ظ

    دکتر من ۱۶سالمه و مدفوع همراه درد دارم و بین مدفوعم فاصله هست یعنی الان مدفوع میکنم بعد ۴یا۵دقیقه مدفوعم باز میاد و با درد هست

    پاسخ
  29. محدثه - اکتبر 4, 2022 در 1:26 ب.ظ

    سلام روزتون بخیر من 24 سالمه طولانی مدت توی دستشویی میمونم ؛ گاهی اوقات به علت دفع زیاد گاهی اوقات به دلیل فشار برای دفع لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

    پاسخ
  30. امیرعلی - اکتبر 19, 2022 در 3:38 ب.ظ

    سلام من یک نوجوانان ۱۶ ساله یه زمانی سی سنگین برداشتم وفکرکنم بعداز اون مشکلات دفع مدفوع یا چنین مشکلاتی آغاز شد میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
  31. مبین - اکتبر 28, 2022 در 11:42 ب.ظ

    سلام، چند روز پیش بهتر شده بودم روزی حداقل 3 بار میرفتم دسشویی ولی از وقتی که 1 بار مدفومو نگه داشتم دوباره شروع شد
    بیشتر شکم درد، سوزش، زور زیاد برای بیرون دادن کمی مدفوع دارم… فکر کنم بهتره باید با دکتر در اشتراک بذارم تا به راه حلی برسیم، حس بدی داره انگار خیلی مدفوع داری ولی نمیتونی بیرون بدی!
    یبوست گرفتن هم بیرون نیامدن مدفوع عین همون کاری که 1 بار کردمه! شکم دردم شدیده و حس خوردنم ندارم! 😖🤢

    پاسخ
  32. محمدیان - نوامبر 29, 2022 در 4:59 ق.ظ

    با سلام فرزند 8ساله ام هنگام دفع بعلت اینکه مدفوع بسیار بزرگ دارد اذیت میشود علت این چیست

    پاسخ
  33. سحر - دسامبر 1, 2022 در 6:54 ب.ظ

    سلان من یه هفته دل درد دارم بی اشتهام و احساس سیری میکنم دفع ۵روز نداشتم فقط اسهال فقط دوروز با نگشتم تونستم یه مقدار مدفوع وه روز اول سفت سفت بود و روز دوم به نصبت شل بود بیارم بیرون نیشه کمکم کنین لیا نیاز به پزشک دارم

    پاسخ
  34. ارزو - دسامبر 7, 2022 در 12:58 ق.ظ

    با سلام من حدودا ۱ سال و نیم میشه که اکثرا بیرون روی دارم و بیش از اندازه معده و روده حساس به حدی که هیچ حبوباتی نمیتونم مصرف کنم وقتی کوچکترین نارحتی هم دارم ای بیرون روی شدیدتر میشه
    بیشتر وقتا هم حس شدید اسهال دارم اما وقتی میرم دستشویی به جز یه مایع ترشح مانند چیزی خارج نمیشه اما به شدت درد دارم یعنی دردی مثل مدفوع داشتن زیاد اما خروج ندارم به حدی بهم فشار میاد که گاهی حس میکنم تمام اعضاع بدم داره از من خارج میشه تو رو خدا یه راه حل بهم بگید چون ۳ روزه من از درد نمیتونم تکون بخورم
    البته مشکل سرطان روده هم پدرم داشتن گفتم شاید نیاز باشه عنوان کنم

    پاسخ
  35. خسرو روح افزا - دسامبر 14, 2022 در 9:58 ق.ظ

    سلام خدمت بانوی گرامی. بنده ۴۳سالمه فقط صبح ها برای دفع میرم به راحتی دفع انجام میشه..وبعد صرف صبحانه حدودا نیم ساعت بعد دوباره دفع دارم که دوباره به خوبی انجام میشه البته بنده هیچ درد و سوزشی ندارم وازلحاظ ناحیه مقعدی همچیز طبيعي وخوبه خواستم بدونم بنده مشکلی دارم یا طبیعی هست

    پاسخ
  36. حسن - دسامبر 14, 2022 در 8:37 ب.ظ

    سلام. چند وقتیه متوجه شدم هر ۴ روز یبار مدفوع میاد .باد شکم زیاد دارن. درد در پهلو چپ دارم .

    پاسخ
  37. ساره - دسامبر 15, 2022 در 7:58 ق.ظ

    سلام مادرمن مشکل اعصاب دارن وزنشون از ۶۳کیلو به ۴۳کیلو رسیده و دردفع بشدت مشکل دارن اکثرا دچار یبوست میشن و تنبلی روده دارن اما اخیرا دیگه دفع نمیکنن واگه حس دفع بهشون دست بده میگن زور میزنم ولی نمیتونن دفع کنن و به همین خاطر ازخوردن غذا اجتناب میکنن.دکتر بهشون پماد مقعدی و شیاف ترمیم غشای سلولی تجویز کردن ولی اثری نکرده.بنظرتون چکارکنم؟

    پاسخ
  38. حسن - دسامبر 15, 2022 در 8:07 ق.ظ

    سلام.چند وقتیه درد شدید پهلو چپ دارم .متوجه شدم مدفوم به چهار روز طول میکشه .باد شکم هم زیاد دارم .برگ سنا دم میکنم مدفوع خالی میشه درد هم از بین میره

    پاسخ
  39. سام - دسامبر 19, 2022 در 8:11 ق.ظ

    من دو سال است مداوم درد و خارش در ناحیه مقعد دارم. گاهی بهتر است و گاهی خارش و درد ان زیاد است. پروکتروسکوپی و کلون هم انجام دادم که چیزی مشخص نشده و گفتن عادیه همه چیز. احساس گرمای زیاد میکنم در ناحیه. یکبار هم که خواستم از داروی نظافت در اطراف ان استفاده کنم، چنان دردی و سوزشی گرفت که حد نداشت. وقتی احساس مدفوع میکنم و به سرویس میروم، دریچه مقعد دیر باز میشود، انگار که بشدت خود را بسته نگه داشته باشد. قبلا اصلا همچین مواردی رو نداشتم.
    لطفا راهنمایی کنید تشکر

    پاسخ
  40. غفوری - ژانویه 5, 2023 در 10:08 ب.ظ

    سلام من هنگام دفع مدفوع چه مدفوعم نرم باشه چه سخت خیلی سخت دفع میکنم و مقدارشم خیل کمه سوزش هم دارم ولی خونی دیده نمیشه میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
  41. محمد - ژانویه 20, 2023 در 7:10 ب.ظ

    احساس دفع مدفوع ندارم اصلا،هفته ای یکبار باید ان را بادست دربیاورم و خیلی چرب مثل روغن زیتون گاهی بصورت چربی حیوان است چکار کنم مراجعه کردم به چندین دکتر وفیزوتراپی کف لگن ولی نتیجه ای نگرفتم ،در پشت و پیشانی و سر چربی زیادی خارج میکنم از وقتی که اینطوری شدم ..ممنون میشم راهنمایی کنید چکارکنم

    پاسخ
  42. زهره - ژانویه 29, 2023 در 4:28 ب.ظ

    سلام من زهرم ۲۰ سالمه
    حدود یک هفتس که اصلا احساس دفع ندارم
    خودم حس میکنم روده هام نفخ دارن و گهگاهی که احساس خیلی کم دفع دارم و میرم دستشویی بین مدفوعم باد معده خارج میشه
    اصلا احساس درد ندارم مدفوعمم اصلا سفت نیست ولی حس میکنم شکمم و زیر دلم سنگین شده و باد کرده
    من مشکل خاصی دارم ؟
    باید چیکار کنم الان ؟

    پاسخ
  43. زهره - ژانویه 29, 2023 در 4:36 ب.ظ

    و اینکه احتمالش هست خودش خود به خوود خووب شه ؟

    پاسخ
  44. علی - فوریه 3, 2023 در 11:47 ق.ظ

    سلام من دوروز نمیتونم برم دستشویی هرچی فشار میدم نمیتونم دفع کنم از دیروز بیمارستان بودم خالی نکردن فقط مورفین زدن واسه دردهام و قرص دادن واسم همین گفتن آنمال کنیم بعد نکرد الان دارم میمیرم از درد

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - فوریه 28, 2023 در 9:47 ق.ظ

      به دکترتان بگویید باشربت روغن کرچک هر۶ ساعت یک قاشق برای دفع بخورید ودر لگن ابگرم بنشینید ماساژ مفعد بدهید

      پاسخ
  45. علی - فوریه 3, 2023 در 11:07 ب.ظ

    سلام من الان ۴ روز دفع مدفوع ندارم و دیروز این امر منو به گریه انداخت و راهی بیمارستانم کرد ولی متاسفانه آزمایش سونوگرافی عکس هیچکدوم متوجه اینکه چه پیزی باعث این امر شده نشد و فقط یه قرص ملین و روعن کرچک دادن که با مصرف اینها میشه دفع داشته باشم با گذشت ۲۴ ساعت از مصرف دارو ها هنوز نتونستم دفع مدفوع داشته باشم و خیلی اذیت میشم حتی با کمک آب گرم و انگشتم جهت خروج مدفوع بازهم نمیشه و عظلات معقدم به طور کلی توانایی خروج مدفوع رو ندارن به طوری درد دارم که ۱۰ میلی مورفین نیز دردم رو اروم نکرد و حتی قرص اکسی کدون که برای درد سرطان سارکومم بود نیز جواب نمیده ممنون میشم راهنماییم کنین واقعا تحملش برام خیلی سخت و زمین گیرم کرده

    پاسخ
  46. شیرین - فوریه 11, 2023 در 8:01 ب.ظ

    سلام .خانم دکترببخشید من هردفعه دوسه رونه یکبار میرم دستشویی.بعدم اصلاتخلیه کامل ندارم مثلا غذای ۳روز پیش فقط تخلیه میشه.یعنی ۶وعده غذای دیگم تخلیه نمیشه.بواصیل هم دارم.خواهشا بگید چکارکنم.انگاراصلا فشار دستشویی بیشتروقتهاندارم….

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - فوریه 28, 2023 در 9:46 ق.ظ

      تقویت عضلات کف لگن احتیاج داری

      پاسخ
  47. مهلا - فوریه 12, 2023 در 2:02 ب.ظ

    سلام
    من دختر هستم ۱۶ سالمه و ۵۱ کیلو هستم
    و از کوچیکی تا الان مشکل دفع مدفوع داشتم یعنی خیلی دیر به دیر مدفوع میکردم مثلا هفته ای دوبار
    تا تابستون امسال من خیلی غذا میخوردم و ۷ یا ۸ کیلو وزن اضافه کرده بودم
    و تقریبا هرروز یا یه روز درمیون مدفوع میکردم حالا هرچقدر
    تا الان که مدارس باز شد من رژیم گرفتم و از ۵۷ یا ۵۸ رسیدم ۵۱ و من خیلی دیر به دیر مدفوع میکنم
    یعنی میتونم بگم الان دو هفته است نکردم
    احساس درد ندارم و وقتی تو دستشویی میشینم دستم رو میبرم داخل و مدفوع های تیکه تیکه ای و میبینم که دورش ترشح بستست
    ولی نمیتونم دفع کنم
    و حس میکنم یه چیز گردی در داخل هست ولی مطمئن نیستم شاید همه اون و داشته باشن و من فکر میکنم خودم دارم

    و گاهی اوقات که دفع میکنم خیلی میشینم و خیلی طولانی میشه مثلا وقتی دفع کردم ۳۰ ثانیه بعد دوباره هم میکنم و تا جایی میرسه که شبیه به اسحال میشه و حالت تهوع میگیرم تقریبا یه ربع نیم ساعت تو توالتم
    نمی‌دونم مشکلم چیه لطفاً راهنمایی کنید باید دکتر برم؟ چه دکتری؟ رژیمم بد بود؟
    من نمی‌خوام چاق بشم میخوام تو لاغریم هم این مشکل و نداشته باشم

    پاسخ
  48. تینا - فوریه 18, 2023 در 2:35 ب.ظ

    سلام ببخشید من الان یک ماه بعد زایمان سزارین مشکل دفع پیدا کردم مدفوع من شده شبیه کتلت یعنی ناز نشده پهن شده همیشه این طوری بوده تو این یک ماه قبلا نرمال بود بعد هی باید تیکه تیکه برم برای دفع و بعد دفع هم هنوز احساس اینو دارم کامل تخلیه نشده نه اینکه فشار بیاد ولی مدفوع نیاد فقط احساس دارم هنوز کامل تخلیه نشده خیلی نگرانم به نظر شما مشکل چی هست ؟

    پاسخ
  49. نهال - فوریه 23, 2023 در 10:43 ب.ظ

    سلام من در روز وقتی که دشوییم‌ میگیره کاملا معدم تخلیه نمیشه درحالی که مدفوع سفت نیست که بگم بخاطر سفتی‌ مدفوع هست که کامل دشوییم‌ نمیاد
    وقتی که اینطور میشم زیر شکمم‌ حس سنگینی میکنه و احساس حالت تهوع بهم دست میده نمیدونم باید چیکار کنم و چه بیماری هست که بخوام درمانش کنم اگه میشه لطفا راهنماییم کنید 🙏🙏

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - فوریه 28, 2023 در 9:45 ق.ظ

      دارو …چند نوع ملین …وپرهیز غذایی نیاز داری

      پاسخ
  50. ○ - مارس 5, 2023 در 1:56 ب.ظ

    سلام
    من ۱۰ روزه دفع نداشتم و حتی احساس دفع هم ندارم چیکار کنم؟

    پاسخ
  51. زهرا - مارس 18, 2023 در 1:33 ب.ظ

    سلام وخداقوت سال نو پیشاپیش مبارک
    پسرم از سن چهار سالگی مدفوعش را درست انجام نمی‌داد و پشت در اتاقها چیزی شبیه پشگل گوسفند می‌دیدم خیلی تکرار شد رفتم دکتر در سن شش سالگیش دارو دادن سه روز شکمش خالی شد دقیقا کل حجم کاسه توالت پر شد لب تا لب و بعد اون روان شناس گفت باید بهش جایزه بدی برای هربار دفع و…همه را انجام دادم الان ک ده سالشه تا نگم نمیره دفع انجام بده انگار اختیارش کامل دست خودشه خیلی مواقع لباس زیرش کثیفه خیلی خیلی ناراحتم و نمی‌دونم چکار کنم وقتیم ک خودم میگم برو مدفوعش اغلب کلفت وزیاده چون بزور من روزی یبار اگر بتونم می‌ره اگر نه دوسه روز یبار از دوسالگی پدرش رفته و با خودم فقط بوده ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ
  52. عباسی - مارس 27, 2023 در 10:59 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر من هنگام دفع مدفوع احساس زور زدن دارم و نمیتونم زور بزنم هرکاری میکنم و انگار باد تو کلیه هام میوفته راه حل چیست

    پاسخ
  53. محمد - آوریل 2, 2023 در 5:22 ق.ظ

    درود برشما خانم دکتر من ۳ روز میشه که احتمالا کرونا با انفولاتزا سختی گرفتم گرفتگی و بی رمقی شدید در عضلات و مفصل که همگی رفع شده اشتهای کامل به غذادارم حالا که رو به بهبود هستم متوجه شدم سه روزه نیاز به دفع مدفوع نداشتم!! در قبل از بیماری روزی دوبار طبیعی بود.توضیح اینکه ورزشکار هستم.با شدت فشار موفق به دفع کمی شدم.راهنمایی بفرمایید.فعالیت ورزشی مجدد شروع نکردم تا توان بدن در مبارزه با بیماری هدر نره.سپاس از شما

    پاسخ
  54. نسیم - می 12, 2023 در 9:24 ب.ظ

    سلام ببخشید من دو ماهی میشه بعد از یک یبوست خیلی خیلی شدید احساس درد شدید هنگام دفع داشتم به طوری که حس میکردم موقع دفع تیغ وارد بدنم میشه بعد از مصرف پودر پیسیلیوم و شربت لاکسی ژل بهتر شدم ولی الان احساس میکنم غیر از کمی درد حس میکنم چیزی جلوی دفع را می‌گیرد و دفع نمی‌تواند کامل انجام شود، میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
  55. ئاسو - ژوئن 3, 2023 در 5:58 ب.ظ

    سلام من یه مدت طولانیه ک صدای شکمم می اومد وقتی عصبی میشدم و سردم میشد یه ترشح سفید و کف مانند از معقدم وقتی میرفتم دسشوی می اومد یه مدت بهتر شدم الان سه روزه ب شدت شکمم حس میکنم باد داره ب زور و بیزاکودیل دفع دارم میترسم یه مشکلی داشته باشم

    پاسخ
  56. خلیل - ژوئن 13, 2023 در 9:58 ب.ظ

    سلام من دوسالی هست که مشکل دفع دارم روزی یکبار دفع دارم ولی متاسفانه به سختی حدود 2سانتی مدفوعم سفته بقیه شل هست لطفا راهنمایی کنید سپاس

    پاسخ
  57. ابوالفضل حیدری - ژوئن 19, 2023 در 7:52 ق.ظ

    سلام خسته نباشید.
    من وقتی شب ها میخوابم،زمانی که دستشوییم میگیره،هیچی احساس نمیکنم.بعد این دستشوییم همینطور میمونه.وقتی که صبح بلند میشم ،میبینم بعضی از قسمت های شکمم قرمز شده .متوجه میشم که دستشویی دارم ،ولی وقتی میرم دستشویی کامل خارج نمیشه.حتی وقتی بیدارم،متوجه نمیشم دستشویی دارم،تا اینکه ی حس خیلی کمی بهم دست میده،یکم به خودم فشار وارد میکنم بعد متوجه میشم دستشویی دارم.بعد سریع میرم دستشویی ،ولی دستشویی مثل صبح نمیمونه،همش خارج میشه.کلا احساس نمیکنم چه زمانی دستشویی دارم.لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ
  58. Mahsa - ژوئن 19, 2023 در 9:55 ق.ظ

    سلام وقت بخیر من یک هفتس مقعدم خیلی کم باز میشه و اسهالم و خیلی کم مدفوعم میاد باید چیکار کنم ؟؟

    پاسخ
  59. No pain No stool :{ - ژوئن 25, 2023 در 2:51 ب.ظ

    سلام وقت بخیر خانم دکتر
    بنده از سن پایین با مشکل روده و یبوست و..غریبه نبودم. وجدیدا مشکل وسواسم هم باعث شده میلم به رفتن به دستشویی کمتر هم بشه وگویا فوبیا دفع گرفتم که دلیل دیگرش یبوست
    هستش. در حد هفته ای یک بار شاید دفعه انجام بشه. غذا هم خیلی کم و تفننی میخورم به همین خاطر.. و به دارو های ملین هم پاسخ نمیده بدنم باغث حالت تهوع بنده میشه!
    روغن نارگیل و داروی دفع چربی تهیه کردم.به نظزتون اگر الان مصرف کنم تاثیری روی مدفوع قدیمی تر هم داره..؟؟ و ایا راهی هست مثل ماساژ یا ورزش خاصی که مدفوع بنده روی کوچک تر مثل مدفوه گوسفند کنه که دفع راحت تر انجام بشه؟
    نوشابه انرژی زا هم زیاد مصرف میکنم و دچاراسهال متناقص میشم که بخاطر یبوست شدیدم دفع میشه و تاثیری نداره.
    اگر این هم بفرمایید که مصرف بیشتر نمک خوب هست برای این مشکل یبوست یا خیر ممنونتون میشم چون غذایی نمیخورم نمک کافی هم نمیرسه..
    میبخشید بابت متن طولانی ممنونم از وقت و کمکتون
    زندگیم رو نابود کرده..ممنون

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - سپتامبر 7, 2023 در 11:01 ق.ظ

      مصرف زیاد مصرف خوب نیست و باید یک رژیم غذایی طبیعی داشته باشید.
      صبح ها 2 لیوان آب گرم مصرف کن و بعد از نیم ساعت صبحانه بخور
      در طول روز آب فراوان مصرف کن همجنین مصرف میوه جات را در طول روز تکه تکه باشه.
      مصرف میوه جات خشک هم برگ زردالو و انجیر در طول روز استفاده کن
      مصرف نمک رو به اندازه باشد.
      برای وسواس هم به دکتر روانپزشک مراجعه کن

      پاسخ
  60. مهدی - جولای 9, 2023 در 11:04 ق.ظ

    سلام چنیدین سال است که بعد از افتادن از درخت (با باسن)بیرون زدگی مقعداز اطراف دارم (فکر کنم پرولاپس باشه)که مدفوع اغلب نیمه شل وبه صورت ورقه ای خارج میشه ودستشویی طول میکشه چند وقت است که موقع نشستن زیاد روی سطوح سفت احساس نارحتی وکمی درد وسوزش در ناحیه مقعد دارم ومشکل دیگری ندارم لطفا راهنمایی فرماببدجهت برطف کردن مشکل چه داروئی گیاهی مصرف کنم ممنون

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - سپتامبر 7, 2023 در 10:57 ق.ظ

      باید به جراح کف لگن مراجعه کنید.

      پاسخ
  61. بنده - جولای 14, 2023 در 8:18 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من چند سال هست یبوست دارم شدید
    الانم سه چهار روزه دستشویی مدفوع نرفتم ولی احساسش دارم گاز معده ام کمی خارج میشه دل‌درد ندارم ولی انگار حالت تهوع توی گلوم حس میکنم
    شربت لاکسیژل هم دیگه فایده ای نداره نمی‌دونم باید چیکار کنم

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - سپتامبر 7, 2023 در 10:54 ق.ظ

      شربت روغن کرچک تهیه کن و هر 6 ساعت یک بار یک قاشق مصرف کن
      راه رفتن و ماساژ شکم هم یا روغن زیتون انجام بده.
      غذاها هم بشه خاکشیر و غذای دیگه ای مصرف نکن وقتی شکم کار کرد غذاهای سالم مثل برنج کته ، مصرف مایعات فرآوان، مصرف میوه و سبزیجات و …

      پاسخ
  62. زهرا - جولای 16, 2023 در 5:37 ب.ظ

    سلام من ۱۵ سالمه و چن ماه پیش یبوست داشتم الان یک هفته اس دوباره شروع شده هرچقد زور میزنم نمیاد و موقعی که میاد ام خیلی درد میکنه باسنم بعد از تموم شدن دشویی ام احساس میکنم بازم تو شکمم مونده و امروز شکم درد دارم

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - سپتامبر 7, 2023 در 10:48 ق.ظ

      رژیم غذایی شما مشکل داره
      پس از مصرف غذاهای چرب خودداری کن
      مایعات مصرف کن
      مصرف سبزیجات و سالاد رو فراموش نکن تا مدفوع نرم بشه
      همچنین شربت منیزیوم هیدروکساید رو تهیه و هر شب مصرف کن تا دفع راحت تر انجام بشه

      پاسخ
  63. امین - جولای 30, 2023 در 2:49 ب.ظ

    سلام من عمل همورویید انجام داده ام بعداز دوماه هنوز عمل دفع بازور انجام میگیره وبعضی مواقع هم انجام نمیشه چون مقعد توسط جراح تنگ شده دوخته شده، مدفوع پشت مقعد جمع میشه اگر ابکی بشه با ملین ها، خارج میشه درصورتی که کمی سفت بشه دفع انجام نمیشه وزور زیادی متحمل میشم لطفا راهنمایی فرمایید ممنون

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - سپتامبر 7, 2023 در 10:44 ق.ظ

      باید به جراح خود مراجعه کنید تا جراحی اصلاح تنگی مقعد رو انجام بدید.

      پاسخ
  64. فاطمه - آگوست 8, 2023 در 11:47 ق.ظ

    سلام ۲۲ سالمه چند ماه هست همش فشار مدفوع دارم ولی میرم دستشویی چیزی نمیاد یبوست هم نیستم دکتر گفت شاید بواسیر باشه دارو بواسیر هم مصرف کردم ولی خوب نشدم ۱سال و نیم هست زایمان کردم خیلیبده همش باید برم دستشویی حس میکنم دارم دستشویی وقتی میرم چیزی نیست

    پاسخ
    • دکتر طاهره هاشم - سپتامبر 7, 2023 در 10:42 ق.ظ

      حس فشار در روده لازمه تا با دارو کنترل بشه
      برای همین به مدت یک هفته قرص مترونیدازول هر8 ساعت یکبار مصرف کنید.

      پاسخ
  65. Mnm - سپتامبر 7, 2023 در 5:41 ب.ظ

    سلام جناب دکتر من روزانه صبح ساعت 11تا 2مدفوع دارم اگر دستشویی نرم این ساعت مدفوع رو نمیتونم نگه دارم بادرد زیر شکم شدید پشت التم انگار داره میترکه
    بعد میرم دستشویی کامل تخلیه میشه بافشار زیادتخلیه میشه راستی این روهم بگم تو اون ساعت اگر هم مقعدم یبار باز بسته بشه انگار دستشویی رفتم تا یه چند دقیقه خوبم که خودمو برسونم دستشویی

    پاسخ
  66. علی - سپتامبر 11, 2023 در 11:04 ق.ظ

    سلام..من از نوجوانی به بیماری یبوست مبتلا هستم.در حال حاضر با تغییر سبک زندگی مشکلی ندارم و حاد نیست مشکلم..ولی هروقت ک یه مسافرت برم یا یه حای جدید دوباره برمیگرده..و اینم بگم ک اصلا نمیتونم تو دستشوییهای عمومی عمل دفع رو انجام بدم .چون میخام برم مسافرت از الان استرس دارم ک باز برگرده..چکار باید بکنم

    پاسخ

پاسخ

یک × یک =

از سایت و پیج خانوم دکتر هاشم آموزه های پزشکی و سلامتی را دریابید
تماس با پزشک